Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

fredag 18 januari 2013

Restaurang tips i Hjo

Äntligen, nu fick jag in bilden!!!
Förra fredagen var vi ett tjejgäng som hade nyårsfest på Frestelsen i Hjo. Jättefin restaurang i sekelskiftsmiljö och maten var jättegod. Till förrätt fick vi kantarellsoppa, till huvudrätt lammytterfilé (även om det är ett namn som jag inte gillar eftersom det inte finns någon styckningsdetalj som heter så, utan det är något som restauranger använder för att få det låta mer exlusivt än den benfria kotlett det egentligen rör sig om) och till dessert baylis creme bryle. Jag är låglaktos, dvs jag kan inte äta eller dricka vanlig mjölk, men ytterst små mängder som i tex bröd går bra. Detta viste de om så då fick jag laktosfritt, tusen tack!!!

Inga kommentarer: