Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

tisdag 15 januari 2013

Så mycket mat slänger vi

I december var jag på kurs i Stockholm. En av alla föreläsningar jag var på handlade om maten vi slänger. Viste du att vi i Sverige slänger var femte matkasse? På denna hemsida finns mycket intressant läsning och tips på vad man ska tänka på. Jag pratar ofta med mina elever om skillnaden mellan bäst före datum och sista förbrukningsdag och blev förvånad när jag här läste att 60% inte vet skillnaden mellan dessa två. Bäst före är bara en rekommendation och företaget anser att varan är bäst före men i mångfald lika bra flera dagar efter.

Inga kommentarer: