Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

tisdag 19 mars 2013

Djungelkaka

Igår såg jag på facebook en sida där de hade gjort en djungelkaka som jag blev så sugen på att testa. Beskrivningen var på japanska så jag fick improvisera. 
Jag gjorde en vanlig rulltårtsmet och sen penslade jag ett bakplåtspapper med rapsolja och ringlade ut ett "nät". Detta nät förgräddade jag i ca 1½ minut. 
Därefter tllsatte jag 3 msk kakao i resten av smeten och bredde sedan ut på nätet och gräddade klart tårtan. 

 Mellan vispade jag grädde och skivade två bananer och sen rullade jag.



1 kommentar:

Sofia sa...

Åhhh mums : )) måndags fika? kram Sofia