Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

fredag 22 mars 2013

Kreativitet

Igår hade jag min sista lektion innan lovet och av massa anledningar blev flera planerade lektioner i veckan inställda så vi hade lite för mycket kvar hemma. Eleverna fick då i uppgift att laga valfri måltid utifrån perspektiven hälsa, ekonomi och miljö. Vilken härlig lektion det blev och jösses vad kreativa eleverna är. Alla mina grupper gjorde olika alternativ. Nybakat bröd med sallad, bondomelett, grönsakslandet samt pannkakor med fruktsallad. Nu har jag som är fredagseftermiddagen påsklov och detta lovet ska jag ta dagen som den kommer. Hade planer på att måla lite på bottenvåningen men barnen är små snoriga och mammans energi är lite låg. Så det får bli till att tanka energi istället och se vad varjedag erbjuder!

Inga kommentarer: