Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

tisdag 19 mars 2013

Lammrygg i citron

Åh vilken god mat jag gjorde idag, tyvärr var det ingen bild.
Jag hade ett paket lammrygg i skivor sen vi köpte ett halvt lamm i höstas av en granne som jag inte vista vad jag skulle göra med.
Men jag stekte på skivorna med salt och peppar samt rosmarin sedan tillsatte jag två vitlökar i skivor. Skal och saft av en citron samt 5 dl vatten och en kyckligbuljongtärning. En stor gul lök i bitar sen locket på och det fick sjuda under ca 1,5 timme. Sen slog jag i 1 dl grädde och rede av såsen. Serverade med pressad potatis och kokt broccoli blev det idag! Mums! Mat som hela familjen älskade!

2 kommentarer:

Eva Abrahamsson sa...

2 hela vitlökar eller 2 vitlöksklyftor? Köpte lammrygg i skivor idag, så detta recept tänkte jag testa på söndag... Låter verkligen jättegott!!

Mamma sa...

Två klyftor!