Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

söndag 3 mars 2013

Räkgryta med curry

Min underbara vän Annica har gett mig detta fantastiska recept.


Het räkgryta med curry 4 port

400 g skalade räkor 
2-3 tsk curry
en liten bit chilifrukt, tärnad (efter önskad hetta)
3 vitlöksklyftor (rivna el pressade)
1 bit purjolök, strimlad
1 röd paprika, tärnad  
150-200g skivade färska champinjoner
5-6 msk tomatpure
3 dl matlagningsgrädde
1 burk creme fraiche 
2 msk konjak
örtsalt
smör att fräsa i
Börja med att fräsa lök och kryddor i lite smör el olja. Tillsätt svampen och paprikan. 
Tillsätt äveriga ingredienser man vänta med räkorna. Precis innan servering, vänd ner räkorna. Servera med kokt ris (eller pasta) och en god grönsallad. 
Till detta drack vi ett gott Rislingvin av lite sötare karaktär. 

Inga kommentarer: