Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

torsdag 14 mars 2013

Världens bästa jobb!

Jag har världens bästa jobb! Just nu håller vi på med ett grupparbete där eleverna ska laga en måltid från ett egen bestämt land. Tillfälle 1 får de bestämma land och vilken rätt det ska tillaga. De får en budget och utifrån denna ska de skriva en inköpslista och lämna in. Allt ska vara med och det får inte gå över något i pris. 
Tillfälle 2 får de tillaga maten såm de har beställt.
 
Så roligt och så kreativ lektion. Hur gör man om man har glömt beställa bakplåtspapper? 
Endel problem uppkommer som eleverna själva får lösa.
 
 Bjuder här på några av alla härliga rätter som eleverna tillagat. 
Vill ni se större bild så klicka på den så öppnas den upp i större format.
 Tillfälle 3 ska de sedan skriva en text där de reflekterar över hela arbetsprocessen och över måltiden. Hur var maten utifrån hälsa, ekonomi och miljö och så vidare.

Inga kommentarer: