Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

lördag 20 april 2013

Enchiladas med mangokyckling

Viste itne vad jag skulle göra för mat, jag var sugen på något fräscht och gott med kyckling. Så det fick bli enchiladas men eftersom jag från början fått för mig att använda mango så fck det bli med mangokyckling;)

4 pers 
Stek 500g kycklingfile i bitar i lite matfett, tillsätt ½-1 tsk (beroende på hur starkt man önskar) sambal oelek. Tillsätt en färsk mango skuren  små bitar. tillsätt ½ purjolök i strimlor. 1 burk creme fraich, salt och peppar, låt puttra en liten stund. Tillsätt ½ röd paprika i bitar. Lägg en lagom hög på ett tortillasbröd (jag använde hembakade men man kan ju köpa också har jag hört;)
Lägg i en ugnsäker form och riv över lite ost, jag använde västerbottenost denna gång.
 Gratinera i ca 20 minuter på 220 grader. Servera med en god grönsallad.


Till detta drack vi ett jättegott vitt vin,  Tommasi Adorato Appassimento Parziale (nr 2147)
Bild från Systembolagets hemsida


1 kommentar:

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej vännen !

Tack för tipset :)
Kanske får det bli till helgens middag! :)
Ha en skön kväll !
Skönt att det löste sig !

kram.kram