Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

torsdag 25 april 2013

Vår köpta mat - en film om tillsatser och e-ämnen

Här kan du se ett klipp av filmenDenna film i sin helhet har eleverna fått titta på nu den senaste tiden. Elevern blev förvånade över hur verkligheten ser ut, och jag bir förvånad att eleverna (åk8) inte är mer informerade om hur det ser ut...
Efter filmen och diskussion så tittade vi på innehåll på olika varor, bland annat McDonalds jordgubbs milkshake sen fick de laga en egen. Avslutningsvs fick de leta runt i frys, kyl och skafferi och titta om de hittar varor som innehållet tillsatser.

Inga kommentarer: