Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

fredag 24 maj 2013

Förlåt för min frånvaro!

Jag har inte varit den bästa bloggaren nu den sista tiden. Trodde inte att det var så många som läste min blogg heller i och för sig... men nu har jag fått höra att det faktiskt är folk som saknat mina inlägg, vad roligt! Ja inte att ni fått vänta utan att någon uppskattar det jag skriver, det värmer!

Som ni vet så jobbar jag som lärare och nu är det bara veckor kvar. Varje vecka har något schemabrytande, faktiskt är det så att veckan som kommer så har jag sista lektionen för två av miina klasser och för en annan klass är det första lektionen de har haft på en månad... så det finns massor att göra på jobbet.
Utöver detta ser ni här en bild på vad vi gör på fritiden när det inte regnar... 
Vår tanke är att del 2 av huset (vi målade och bytte panel på framsidan och sidohusen ifjol) ska vara klar till midsommar, del 1 ifjol klarade vi nästan, sista strykningen av ena väggen på garaget gjorde vi dagarna efter midsommar ifjol. Baksidan av huset är nästan klar och jag grejar på ena gaveln med målning medan min man bryter loss panel på andra gaveln, dock stötte han på problem där igår. 
Vi får se hur han löser det.... 

J vaknar tidigt fortfarande så egentligen förstår jag inte varför jag inte hinner mer varje dag, är väl för att jag är trött;) Denna helg har jag bara en liten bit att måla sen ska jag ta det lite lugnt. 
Kanske att jag kan hinna grejja i trädgårdslandet som kommit efter iår, vi får se!


Inga kommentarer: