Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

måndag 3 juni 2013

Massa mattips


Flygande jacob
En riktig 70-talsklassiker som jag tycker funkar kanon än. Äter ni Flygande jacob?
 
Chili corn carne så himla gott. Här hade jag 1 kg färs, en stor gul lök, en vitlök, 1 hel röd chili, 1 förpackning blandade bönor, 1 förpackning krossade tomater samt kryddor som salt, peppar, kanel.

Kasslerlåda med ris. 
Jag kokade 4 portioner ris. Under tiden fräste jag en lök med lite champinjoner. Sen blandade jag ris, lökfräset och tärnad kassler i en form. Över detta hällde jag på lite matlagningsgrädde som jag hade blandat med Sweet chili sås. och avslutade med mozarelaost. 

 
Rabarberkaka med kardemumma
På senaste tjejkvällen fick vi så god kaka som jag bara var tvungen att härma. 
Jag googlade fram ett recept som jag dubblade eftersom jag har en ganska stor form. Till detta serverade jag lättvispad grädde och rabarberkompott. 

1 kommentar:

Sofia sa...

Fina du vad du är duktig på det här med mat! kram Sofia