Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

söndag 28 juli 2013

Bröllopsdukning

 Förra helgen var vi som sagt på bröllop.
Jag hade äran att vara tärna och åkte ner redan på torsdagen och hjälpte till med dukning mm.
 Lokalen var en magasin på Wapnö gård, utanför Halmstad Här kan ni läsa mer om stället. När vi kom på torsdgen så var lokalen tom, bara bord och röda stolar fanns i lokalen. Vi klädde då in alla stolar med varsitt lakarn och ett svart band. Tjoa till om ni vill ha närmare instruktioner om hur vi gjorde. 

 Gästerna satt i smågrupper vilket jag personligen tycker är jättetrevligt. Man får möjlighet att prata med alla på ett enklare sätt. I mitten av varje bord stod en stor vas med tre flytljus samt en pion. Runt stod massa glasburkar som hade fått en spetstejp på sig (barnmatsburkar). Dessutom hade v små rosa glasvaser med en liten kvist brudslöja.
 Bruden hade planerqt under lång tid. Inte minst med små presenter till alla gäster i form av en frac till herrar och en brudklänning till damer, dessa var fyllda med godis.

4 kommentarer:

Sofia sa...

åhhh vad fint och presenter till gästerna me like : ) ser urmysigt ut! kram Sofia

Sandra blivande brud sa...

Hej!
Ser verkligen supersött ut!! Är på jakt efter lokal/catering/ etc till vårt bröllop som förhoppningsvis blir till nästa sommar. Har du någon info om priser/har wapnö mat och personal elle är det bara lokalen man bokar och sen fixar allt med dukning/mat/etc själv??
//Sandra

Mamma sa...

Hej Sandra!
maila mig gärna på familjenhullberg@hotmail.com så kan jag svara mer där.

Men man kan bestämma lite själv hur man vill göra, allt, lite eller inget från Wapnö;)

Sandra blivande brud sa...

Perfekt! Ber sambon ringa dem under dagen! Tack!