Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

onsdag 31 juli 2013

Kvällsmat vid stranden

Det gäller att ta tillvara på stunderna! Jag har sagt det förut och jag säger det igen, jag verkligen älskar var vi bor! Bara några minuters promenad från huset har vi stranden. I måndags kväll så packade vi ner badkläder och mat och intog kvällsmaten på strandkanten.
Maten blev en lasage historia, eller egentligen vanlig men med squach och aubergin istället för vanliga pastaplattor. Tjejerna åt som bara den!

Även en dessert tog jag med, dennagång en lakritsmouse!
4 portioner
Smält 75 g vit choklad samt 3 lakritssalmiak kolor 
(de som jag köpte på Polkapojkarna) funkar säkert med annan lakrits också;)
Tillsätt en äggula

Vispa 2½ dl vispgrädde och rör försiktigt ner lakritschokladen. 
Häll upp på glas och låt stå svalt. Garnera med färska hallon.

2 kommentarer:

HjärtatsVitaHem sa...

Va mysigt att äta vid stranden. Den där lakritsmoussen såg ju riktigt god ut! :)

Ha en bra dag!
Kram Jenny

Madame Edith sa...

Mysigt!


Kram Madame Edith