Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

fredag 23 augusti 2013

Kärlek

Finns det något bättre än att gå ut i sin egen trädgård och hämta in råvaror. I år har jag verkligen inte lagt ner många minuter i trädgården så att kunna gå ut och ändå hitta massa gott känns extra lyxigt!
Här har jag lagt årets första gurka, frilands i lag med egenodlad persilja. Rödbetorna har jag kokat a la Per Morberg, med blasten. Jättesmidigt att bara skölja av och sen i kastrull. När de kokat färdigt spolar man med kallt vatten och drar av skal med fingrarna. Smidigt och inte så rött som det annars blir. Bönorna kokade jag snabbt i lättsaltat vatten och så slog jag över lite brynt smör över allt innan serveringen.

Inga kommentarer: