Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

torsdag 5 september 2013

5 års kalas

I helgen så hade vi 5 års kalas. Som F hade väntat och planerat!
När alla barn hade kommit så lekte vi lekar, först "Dansstop" därefter "Under hökens vingar". Medan barnen och min man lekte så förvandlade jag framsidan till en glasskiosk till barnens stora glödje!
 
 De fina glassbägarna hade en kompis till mig köpt på Claes Ohlson, fanns i rosa och turkos.
Efter glassen så var det dags för fler lekar. Först ut var "Pussa grodan" En variant på sätt svansen på grisen men istället får man läppstift på läpparna och så ska man pussa på en groda som jag hade målat upp på ett A3 och plastat in. Flera barn ville inte pussa så då fick de en utklippt mun att klistra fast istället. Väldigt populärt och roligt. Sen var det "Kurragöma" följt av "Björnen sover". 
Otroligt vad många lekar man hinner på 2 timmar, men att leka en lek någon längre stund när man är 5 år var tydligen inte aktuellt;) 
Avslutningsvis skulle vi ha skattjakt och oj vad besviken F blev när vi kom med en korg och sa att nu blir det skattutdelning, -men mamma vi skulle ju ha skattjakt!!!! Jag fick henne dock att kolla i korgen och den var tom, så när som på ett papper där det stod att saktten var stulen och nu måste alla barn tillsammans hjälpas åt.... Oj vad spännande det var. Alla stod som ljus när jag berättade första uppdraget som var att trampa sönder varsin ballong, i ballongen hade jag lagt lite vetemjöl och en lapp med uppdrag (mjölet gör att det blev ett litet dammoln när det gick sönder, så var utomhus;) 
Jag samlade ihop alla uppdrag och så gjorde vi ett i taget och slutligen hittade alla skatten. Jag hade även gjort ett par extra påsar till syskon som var med och hämtade vilket uppskattades av dom!

Inga kommentarer: