Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

måndag 30 september 2013

Pepparkakschokladmouse

Ni vet ju nu hur jag är, jag älskar ju julen!
I helgen fick det bli premiär för något jag funderat på ett tag. Pepparkakschokladkaka. Jättegott om man gillar julsmaker.
till 4 portioner
2 dl vispad grädde
80g choklad med pepparkakssmak som jag smälte i vattenbad
2 äggulor som jag rörde ner i chokladen. 
Vänd försiktigt ihop och häll på glas. Låt stelna i ca 1 timme. 
Dekorera med lite vispad grädde, strössel och valfria bär.

1 kommentar:

Sofia sa...

mums vad gott kramar Sofia