Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

måndag 9 september 2013

Snabbmat

I helgen hade vi svärföräldrarna på besök och vi hade grejat och hållt på så när det var dax för mat så var jag trött. Men snabbmat och jag går inte så bra ihop, inte köpt i varjefall. Någon gång ibland men inte för ofta. Men så kom jag på att jag har ju vårrullar i frysen så jag plockade upp den, penslade med olja och så in i ugnen i ca 10min. Under tiden kokade jag nudlar och hackade lite grönt, (paprika, purjolök, gurka, majs, tomat) och blandade samman en sås bestående av sesamolja, ostronsås, och en annan thaisås som jag köper i thaiäffären, så himla stor skillnad mot den man köper på ICA. Lite vitlök, färsk chili, lime och torkad koriander. när nudlarna hade kokat 2 minuter slog jag av vattnet och stekte på dem i lite olja och hög värmen och hällde över dressingen. 
Serverade med lime och lite sweet chili sås. Salladen hann jag göra under de 10 minuter som rullarna var i ugnen, kan man får snabbare mat?

Inga kommentarer: