Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

söndag 8 september 2013

Spartips

Idag har jag gjort något som jag tänkt göra länge men inte kommit mig för. Frostat av frysen, inte nog med att det är bättre ur energi synpunkt. Nu har jag en överblick över vad vi hat hemma och kan lättare planera matsedel. 
Jag tar gärna era förslag på god vardagsmat utifrån råvarorna nedan:
Blandfärs
nötfärs
Kycklingfilé
Qurnfile 
Laxfilé 
Benfri kotlett i bit
Kotletter 
Falukorv
Kryddkorvar

Annat kul jag fann var:
Flädersaft, nästan 20 l hade haglar av sommarens bästa.
Lingon
Äpplemos
Div grönsaker 

Inga kommentarer: