Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

fredag 1 november 2013

Funderingar

Sista tiden har jag funderat mycket på vad jag vill.
Vad jag vill yrkesmässigt, med min blogg och med mitt liv?
Jag vill leva här och nu, jag vill ta vara på dagarna som kommer.
Jag vill njuta av sol och värme och jag vill krypa upp under en filt när det är ruggit och grått.
Jag älskar att få stå framför mina härliga elever och diskutera om olika hälsoproblem och dilemman, när man får igång ett snack och eleverna är med. Jag vill ta åt mig all positiv energi som alla människor delger och jag vill skaka av mig all negativitet.
Mitt liv är för kort och för värdefullt för att gå runt och älta.
Jag vill ha en blogg där jag kan skriva av mig och delge andra det positiva i livet. Ibland prioriterar jag annat än att producera inlägg och jag vill kunna göra det utan att känna tvång över att producera för producerantets skull. Nu har jag kommit över detta och därför kommer inläggen lite då och då. Men det är ok.
Jag har jättefina väner som jag uppskattar så himla mycket, som ger mig kärlek och värme. Det är klart att jag som alla andra har dåliga dagar, jag är arg och trött, men så är livet.
Men jag har valt att fokusera på de bra dagarna!
Mitt liv är här och nu, så njut!
Foto: Johanna Majqvist

           
Bild tagen i sommras av duktiga Johanna på min bästa väns bröllop. KÄRLEK!!!

Inga kommentarer: