Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

söndag 15 december 2013

Egen julkorv


Något vi har pratar om att göra i flera år är egen korv. Vi gjorde en god köttbullssmet men något lösare. Äpplen, lök och olika kryddor åkte i. 
Två nyfikna tjejer var det som tittade när korven kom ur maskinen. 
Sen var det dax att knyta. Lite kommer jag alt ihåg även om det var ca 15 år sedan jag sist gjorde korv. Men många korvar har jag gjort under min gymnasieutbildning på livsmedelstekniska. 
Den färdiga korven! Efter nu har jag förbokat korven några minuter innan den frös ner. Tanken är att de sen ska dyrkad innan servering. Ingen aning hur resultatet blir. Vi har sparat ett par korvar uppe som vi ska proväta idag;)

1 kommentar:

Anna Lantligt på Svanängen sa...

Kul att göra egen korv! Vågar man prova kanske!? Härligt pepparkakshus också! Så himla mysigt att göra saker tillsammans! Hoppas att ni får en riktigt fin jul! Kram Anna