Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

tisdag 15 april 2014

Ätbart

I år har jag utökat mina odlingar lite grann. Tar ett tag innan man får det som man vill ha det.
Nu är bara drömmen ett växthus;) 
INNAN 
EFTER
Stora odlingslådan har fått en våning till eftersom en viss labbe klev upp förra året och åt upp alla morötter... Sen har jag utökat med en sektion pallrade. Alla har fått enhetlig svart färg. Hoppas även att det kan hjälpa till att få jorden varmare fortare! 
I helgen som var köpte jag lite plantor som fått flytta ut. 
Tre plantor sparris, ska bli spännande och se hur detta går. 
Jordgubbarna fick flytta till ett eget hörn som jag har fått hjälp av barnen att göra. Har köpt två olika sorters blåbär samt smultron som även får bo i bärlandet.
Slutligen har jag rensat och fyllt på med ny matjord i hallon- och rabarberlandey och titta vilka små sötingar som är på väg upp! 

Inga kommentarer: