Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

måndag 30 juni 2014

Tips mot jobbig hosta

Lagom till semestern kom så kom även en dunder förkylning. Och en rethostan som jag blev galen på. Men så fick jag tipset av en vän att dela en gullök och lägga på nattduksbordet när jag gick och la mig och det skulle lindra. Kan erkänna att jag var väldigt skeptisk, men döm om mon förvåning när jag vaknade på morgonen och hade sovit hela natten utan att hostat en ända gång.
Fick förklarat av en annan vän att det är någon syra i lök som rensar och lenar halsen vilket lindrar. Billigt och effektivt, men framförallt naturligt jämfört med mediciner som jag undviker att trycka i mig.

Inga kommentarer: