Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

torsdag 19 juni 2014

Vårt stall

Vilken försommar vi har! 
På jobbet har det varit massor som det brukar vara och då är det skönt att påbörja något hemma projekt som man kan lägga alla tankar vid en stund ibland ;)
Ända sedan vi flyttade hit till paradiset så har jag velat fixa till vårt stall. I grunden är det ett stall och det vill jag att man ska se. Men jag ville ha det ljusare och finare... Och jag tycker att vi lyckades väldigt väl. Vår käre granne hjälpte oss att sprutmåla väggar och taket medan jag målade det svarta bordet och de vita trädgårdsmöblerna!

 Det vägghängda bordet är målat med en matt svart färg. 
Funderar på om jag vågar skriva med tavelkrita på... får se;)
 Funderade ett tag på att lägga in en plastmatta under den vita gruppen men nä, 
det är inte jag och absolut inte ett stall så det fick bli som det blev. 
De gamla kyrkbänkarna fick ett sittskydd som jag sydde 
och även satte fast antiglid-plast på baksidan. 
Så nu sitter de på plats!
Ser fram emot att fira midsommar med våra vänner här imorgon! 
Och inte nog med att det är midsommar, idag har jag firat min första semesterdag ;)


1 kommentar:

Caroline sa...

Ser så mysigt och fint ut! En träff med alla i gruppen hos dig kanske, så kan vi övernatta i stallet :-)