Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

lördag 12 juli 2014

Sockerbullar med mammas vaniljkräm

Förra veckan var vi hos en kompis och fikade och då bjöd hon på så goda sockerbullar så mina tjejer bad genast om att få baka det hemma. Jag gjorde vanlig bulldeg och sen mammas goda vaniljkräm.
Efter gräddning så penslade jag med smält smör och sedan doppade dem i socker.
Mammas goda vaniljkräm god som fyllning i bullar el tårtor
2 dl mjölk
1 äggula
1 msk strösocker
1 msk potatismjöl
Låt sjuda och ta av plattan
Rör ner 2-3 tsk god vaniljsocker
Låt svalna. 

(Vill man istället ha en sås så ta bara 1/2 msk potatismjöl).

Inga kommentarer: