Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

fredag 5 december 2014

Lussesemla

Varför inte;)
Nu kanske ni fattar varför vi gjorde några släta bullar igår;)
Idag blir det lussesemlor till efterrätt.
Släta bullat på lussedeg, modell mindre. Sen rev jag mandelmassa och blandade med lite färskpressad apelsinsaft och grädde. Spritsade grädde runt och sen locket på. Avslutade med lite florsocker och ett par stänkar saffran. MUMS!

3 kommentarer:

Diana sa...

Hej!
Vilken härlig blogg du har, jag är glad att ha hittat dig för jag kollade runt om ”finaste ”mina först år ” för jag var vilse om var kan jag börja med som jag kan göra själv för mina döttrar har redan hunnit bli 5 och tre år gamla. Jag känner mig en stor ångest och vill komma ikapp med tiden med att göra i ordning med anteckningar.
Jag skulle vara jättetacksam om jag får möjligt att få din mall från datorn om jag får.

Ni kan maila till mig diajor86@hotmail.com

Hälsningar

Diana Jörlemyr

Jenny sa...

Det där såg riktigt gott ut! Mums!!
/Jenny

Sofia sa...

herregud vad gott! kram Sofia