Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

lördag 17 januari 2015

Medelhavsbuffe

Plockmat är det bästa jag vet!!!
Så när jag fyllde år igår så var det ett självklart val att bjuda på plock, och dennagång lite medelhavstema.
Massa gott hade jag gjort. De mesta hade jag förberett innan.
Pastasallad. Lite olivolja och vitlökspeppar på. Sen soltorkade tomater, körsbärstomater, en kruka basilika, wasabi ruccolasallad, mozzarella och slutligen lite riven parmesan över. Oliverna la jag vid sidan av. 

Tzatziki, längst upp till höger en lufttorkad skånsk skinka, kommer tyvärr inte ihåg namnet. Sen mangnifico  salami som mina barn älskar. Mitten brickan har serranoskinka samt en liten salami med basilika och soltorkadtomat. Slutligen på det stora fatet varmrökt rådjur. 

En ostpaj som jag gjorde förra helgen och frös in;). Baconinlindade dadlar och slutligen auberginerullar, fyllda med serranoskinka, mozzarella. Till dessa hade jag en soltorkadtomat pesto.




2 kommentarer:

Sofia sa...

Mums och grattis igen, ha en trevlig vecka i fjällen : ) kram Sofia

Systeryster och jag .... sa...

kikat runt lite på din fina blogg